23 Mayıs 2006 Salı

Doğu Park Anıları

İzzet KÖKSAL

19 Mayıs bayram günü Türk yıldızlarını seyretmek ve diğer etkinlikleri izlemek amacıyla öğleden sonra doğu parka gittim. Benim kentimin güzel insanları park alanını piknik alanına çevirmişler. "Burada mangal yakmak yasaktır" tabelasının arkasında uzanan yeşil alanda mangallar yakılmış semaverler kurulmuş dumanla savrulan et kokularını diğer gezmeye gelenlere koklata koklata piknik yapıyorlar.

Bir avuç olsalar ikaz edilir yasak tabelası gösterilir ama alan piknikçilerle dolu. Hemen gezinti yolunun kenarında oturan guruptan bir bey sündüre sündüre dişleriyle eti kemiğinden ayırmaya uğraşırken, yanındaki hanım biraz ileride oynayan çocukların olduğu tarafa tiz sesiyle cıyak, cıyak bağırıyor Orhaaannn etin soğuyooo...

Deniz kenarına doğru yürüdüm mahşeri bir kalabalık var herkes sahil boyunca turluyor, cep telefonlarıyla fotoğraf çekiyorlar, yine yasak tabelalarına aldırmadan çekirdek çıtlatıyorlar insanlar nasıl mutlu oluyorlarsa hiç bir kuralı takmadan öyle hareket ediyorlar.

Sahil duvarı tıkış tıkış bende oturdum yerlerde oturanlarda var. Yan taraftaki bay yüksek sesle ortaya anlatmaya başladı, Bizim Türk yıldızları artık dış devletlerde yapılan gösterilere çağırılmıyormuş her seferinde birincilik aldıkları için diğer yarışmaya katılan devletlerin hava kuvvetleri kıskanıyormuş. Hatta İtalyan hava kuvvetleri gizlice bizim pilotlara transfer teklifinde bulunmuş ama havasını almış.

Neyse uçak gösterileri başladı ve bitti. Ben geziniyorum orası burası derken hayvanat bahçesine girdim. Üzerinde aslan yazan kafesin önünde aslanlıktan vazgeçmek üzere olan hayvana bakıyorum.Arka tarafta başka bir yırtıcı puma var baba ailesini bilgilendiriyor bakın bu aslan çocuk öbür kafesi gösterdi bu ne adam şöyle bir gözüyle tarttı tabelayı okuma gereği dumadan oğlum bu da yavru aslan dedi.

Hemen hayvanat bahçesinden çıktım artık gördüklerim ve duyduklarım ağır gelmeye başladı ve karar verdim doğu parka geldiğimde sahil yolundan sapmayacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder