27 Ekim 2006 Cuma

Mobil Santral TBMM' de -VII

7. BARTIN VE DALAMAN’A KONUŞLANDIRILMASI PLANLANAN MOBİL SANTRALLERIN SAMSUN’A KONUŞLANDIRILMASININ İRDELENMESİ            

TEAŞ Yönetim Kurulunun 04.08.2000 tarih ve 47-374 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile çıkılan ihale neticesinde;

Fethiye-Finike 154 kV’luk ENH’na veya Fethiye TM veya Finike TM’ne 154 kV’luk bir fiderle bağlanacak şekilde konuşlandırılacak mobil santralla ilgili çıkılan ihaleye teklif veren 16 firma arasından en ucuz teklifi AKSA Enerji Üretim A.Ş. firmasının verdiği, 231.264.000 USD bedelle, 5 yıl (60 ay) süre ile kiralanacak hizmet alımı yolu ile işlettirilecek mobil santral için firma yakıt bedeli, 3.030 cent/kwh, kira bedeli = 2.250 cent/kwh olmak üzere toplam 5.280 cent/kw teklif ettiği, ancak kira bedeli TEAŞ ile Firma arasında yapılacak ek protokol kapsamında 3.030 cent/kw’dan 3 cent/kw’e indirilmiş, sözkonusu indirim TEAŞ’ın 13.11.2001 tarih, ve 4.37 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile onandığı, bu durumda AKSA firmasının hizmet bedeli : 5,25 cent/kwh olduğu EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir. İhale değerlendirme raporu ve ekleri Ek-9’da verilmiştir.

Bartın-Cide 154 kV’luk ENH’na veya Bartın TM Cide TM şaltına 154 kV’luk bir fiderle bağlanacak şekilde konuşlandırılması öngörülen mobil santralle ilgili çıkılan ihaleye, teklif veren  15 firma arasından en ucuz teklifi Cengiz İnşaat San ve Tic A.Ş. – Cengiz Enerji San ve Tic. A.Ş. ortak girişimi firmasının verdiği, 222.942.000 USD bedelle 5 yıl (60 ay) süre ile kiralanacak hizmet alımı yolu ile işletilecek mobil santral için firma yakıt bedeli 3,00 cent/kwh, kira bedeli : 2,090 cent/kwh olarak üzere toplam 5.090 cent/kwh teklif ettiği, bu bedel üzerinden firma ile sözleşme imzalandığı EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

7.1 Yer Değişim Süreci
EÜAŞ Genel Müdürlüğü Ticaret Dairesi Başkanlığının AKSA Enerji Üretim AŞ’ye yazdığı 05.12.2003 tarih ve 8987, CENGİZ AŞ ‘ye yazdığı 05.12.2003 tarih ve 8988 sayılı sözleşme imzalamaya davet yazıları üzerine, adı geçen  firmalar şartname doğrultusunda konuşlandırma yerinin kendilerince satınalınması gerekliliğine istinaden araştırmaya girdikleri, AKSA firmasının Dalamanda Fethiye TM’ne bağlanacak şekilde Dalaman belediyesinden yer tahsisi aldığı, CENGİZ firmasının ise Bartın’da santralı Bartın-Cide ENH’na bağlanacak şekilde arsa satınaldığı EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir. Firmaların bu girişimlerinin yöre kamuoyu tarafından öğrenilmesini müteakip, yerel yönetimlerin, meslek odalarının ve bireylerin söz konusu mobil santrallerin belirtilen bölgelere kurulmamasına yönelik (miting, uygulamanın durdurulması için mahkemeye müracaat, bireylerin ve kuruluşların devletin değişik makamlarına yaptıkları kişisel başvurular) çalışmaları neticesinde, firmaların santrallerin konuşlandırma yerinin çevre ve siyası hareketlerden uzak, yapılabilirliği olan uygun başka bir bölgeye sözleşmenin ilgili maddeleri uyarınca kaydırılarak değiştirilmesini talep ettikleri EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

AKSA firmasınca Dalaman’a konuşlandırılacak mobil santralle ilgili olarak, Muğla İl Genel Meclisinin T.C. Cumhurbaşkanlık Makamı, T.B.M.M, Başbakanlık, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve diğer ilgili devlet kuruluşlarına gönderdiği , 23.05.2001 tarihli  Kararında, değişik gerekçeler ileri sürülerek santralın bölgeye kurulmaması yönünde görüş bildirildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

CENGİZ firmasınca Bartın’a konuşlandırılacak mobil santralle ilgili olarak, Bartın Deniz Üs Komutanlığının santralın stratejik öneme haiz tesis olması nedeniyle belirttiği görüş ile Bartın Valiliğinin 24.07.2001 ve 30.07.2001 tarihli yazılarında, santralın Bartın il sınırları içinde kurulmasının mümkün olmadığı yönünde görüş belirtildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

7.2 Mobil Santral Yerinin Samsun İli Olarak Değiştirilmesi
Samsun Büyük Şehir Belediye Başkanlığının  Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile TEAŞ Genel Müdürlüğüne yazdığı 31.05.2001 tarih ve 546 sayılı yazıda aynen; “Bartında  kurulması planlanan ve daha sonra çeşitli sorunlar nedeniyle kurulmasından vazgeçilen 100 MW lık fueloil santralının kurulması konusunda Büyük Şehir Belediye Başkanlığı olarak her türlü katkıyı vermeye, kuruluş yerinin sorunlarını çözmeye hazır olduğumuzu bildirir, saygılar sunarım” denilmektedir.

CENGİZ firmasınca Bartın ve AKSA firmasınca Dalaman’a konuşlandırılması öngörülen santrallerle ilgili olarak adı geçen bölgelere santrallerin kurulmaması yönündeki kararlar ile Samsun Büyükşehir Belediye Başkanlığının davet yazısı dikkate alınarak TEAŞ Genel Müdürlüğünün teknik çalışma yapılması doğrultusundaki talimatına istinaden, oluşturulan teknik komisyon raporuna istinaden hazırlanan Kurum Başkanlık takririnde; Santralın Bartın’a kaydırılması ile ilgili tüm gerekçelerin sonuçları ile irdelendiği ve santralin sözleşmeyle saptanan bölgeye kurulması, santralin Samsuna kaydırılması, ihalenin iptal edilmesi şeklinde ortaya çıkan alternatiflerin Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilmesinin talep edildiği hususu EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

Bu arada Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığınca Bakanlık Makamına yazılan 26.06.2001 tarih ve 109 sayılı inceleme raporunun 5. sayfasında aynen “Bu itibarla, mobil santralın Samsunda konuşlandırılması yönündeki Samsun Büyük Şehir Belediye Başkanlığının talebi ve bu talep üzerine kurumca başlatılan ve teknik açıdan uygun olduğu sonucuna varılan çalışmaların Kuruma herhangi bir ilave maliyet getirmemek kaydıyla, firmayla iletim kurularak çözülmesi hususunda TEAŞ Genel Müdürlüğüne talimat verilmesinin uygun olacağı, sonuç ve kanaatine ulaşılmıştır”  denilmektedir. Söz konusu raporun dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı tarafından 26.06.2001 tarihinde onaylanarak gerekli işlemlerin yerine getirilmesi  için TEAŞ Genel Müdürlüğüne gönderildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

Bu arada AKSA firmasının TEAŞ Genel Müdürlüğüne yazdığı 02.08.2001 tarihli yazının son paragrafında; “teklif fiyatında herhangi bir değişiklik olmaksızın yapılan araştırmalar neticesi, kendilerince arsa temin edebileceği Samsuna söz konusu mobil santralın kaydırılmasının talep edildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.

Mobil santrallerin konuşlandırılacağı bölgelerde oluşan yoğun kamu oyu tepkisi, Valiliklerin olumsuz kararı, Bölge belediyelerinin olumsuz görüşü, Firmaların yer değiştirme talepleri, Samsun Büyük Şehir Belediye Başkanlığının davet yazısı üzerine TEAŞ nezdinde oluşturulan  Teknik Komisyonun uygun teknik görüşü, dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının uygun görüşleri de  dikkate alınarak TEAŞ Yönetim Kurulunca söz konusu mobil santrallerin Bartın ve Dalamandan Samsun iline kaydırılması yönünde Karar alındığı tespit edilmiştir.


7.3 YARGI KARARLARI

7.3.1 Yönetmelik Değişiklikleri İle İlgili Yargı Kararları

 Danıştay 6. Dairesinin Esas 2000/7274-7275-7276, Karar 2002/3682-3683-3684 sayılı ve Ek-10’da yer alan kararlarında “Amacı çevrenin korunması ve insanların sağlıklı bir çevrede yaşamalarına olanak sağlamak olan Çevre kanunu ve Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliği hükümlerine aykırı olarak 31.12.2002 tarihine kadar bu Yönetmeliğe göre alınması gereken ön izin ve izinler alınmadan üretime başlanmasını sağlayan Yönetmelikte kamu yararına ve hukuka uyarlık görülmemiştir” ifadesine yer verilerek;

Gayri Sıhhi Müessesler Yönetmeliği ve bir geçici madde ilavesine dair yönetmelik,
Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine geçici madde eklenmesine ilişkin yönetmelik,
Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliğinde Değişiklik yapılması hakkında yönetmelik,
Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliğinde değişiklik yapılması hakkında yönetmelikler iptal edilmiştir.

7.3.2 Yer Değişimi Süreci İle İlgili Yargı Kararları
Samsun Barosu tarafından; Muğla İli Dalaman İlçesi ile Bartın da konuşlandırılması öngörülen 100 MW’lık iki adet Mobil Santralin Samsun İline konuşlandırılmasına ilişkin 10.10.2001ve 3/6 ve 3/7 Sayılı T.E.A.Ş Yönetim Kurulu Kararlarının iptali ve Yürütmenin durdurulması istemiyle açılan davada; Ankara 10.İdare Mahkemesi: Açıkça Haklara aykırı olan ve uygulanması durumunda giderilmesi güç zararlara yol açabilecek nitelikte bulunan işlemlerin yürütülmesinin 2577 Sayılı Yasanın 27/2.maddesi uyarınca Teminat alınmaksızın durdurulmasına 15.05.2003 gününde oybirliği ile karar vermiştir.


Söz konusu Karar gerekçesinde kısaca; Uyuşmazlık konusu olayda, TEAŞ Yönetim Kurulu Kararları ile her biri 100 MW kapasiteli iki eş üniteden oluşan mobil santralin, aynı ekosistem içinde ve 150 MW üzeri bir güç santrali olacağı ve yukarıda açıklaması yer alan Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği Eki I listesinin 23.maddesinde de, kurulu gücü 150 MW ve üzeri olan termik güç santrallerinin, ÇED sürecinin uygulanacağı ve ÇED Raporunu gerektiren faaliyetler arasında sayıldığı dikkate alınacak olursa, anılan Yönetmelik hükümleri gereği çevre kirliliğinin önlenebilmesi amacıyla ÇED Raporu hazırlanmaksızın ve çevre üzerinde yapabileceği olumlu ve olumsuz bütün etkileri belirlenip değerlendirilmeksizin yapımı planlanan söz konusu mobil santralin Samsun ilinde konuşlandırılması yolunda işlem tesis edildiği görülmekte olup, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği hükümlerinin uygulanmadığı,


Bu durumda, amacı çevrenin koruması ve insanların sağlıklı bir çevrede yaşamlarına olanak sağlamak olan Çevre Kanunun ile Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği hükümleri dikkate alınmak suretiyle yapımı planlanan mobil santralin kurulacağı yer açısından çevre üzerinde yapabileceği olumlu ve olumsuz bütün etkileri tespit edilip değerlendirilmeksizin ve olumsuz yöndeki etkilerinin önlenebilmesi amacıyla çevresel etki değerlendirmesi süreci işletilip ÇED raporu hazırlanmaksızın, söz konusu mobil santralin Samsun ilinde konuşlandırılması yolunda tesis edilen TEAŞ Yönetim Kurulu Kararlarında çevre mevzuatına, kamu yararına ve hukuka uygunluk görülmediği ifade edilmiştir.

Bu karara karşı, E.Ü.A,Ş, tarafından yapılan itirazda Reddedilmiş. Ancak söz konusu idare tarafından 15.05.2003 tarihli Yürütmenin durdurulması kararının “Yeni olgular nedeniyle tekrar incelenerek kaldırılması” talebi ile 10. İdare Mahkemesi Başkanlığına başvurulmuştur.
         

8. OLAYLARIN KRONOLOJİK GELİŞİMİ
8.1  TEAŞ Elektrik Üretim-İletim Genel Müdürlüğünce Santrallerin Samsun’da Konuşlandırma ve İşletmeye geçiş Sürecinin Kronolojik Gelişimi
Tablo 38, Bartın-Cide Mobil Santrali’nin Kiralanması ve Hizmet alımı yolu ile işletilmesinin kronolojik gelişimini vermektedir.
Tablo 38.Bartın-Cide Mobil Santrali’nin Kiralanması ve Hizmet Alımı Yolu İle İşletilmesi’nin Kronolojik Gelişimi

1-) 16.03.1998 98/10826 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile TEAŞ tarafından tesbit edilecek yerlere mobil santrallerin kiralanması ve hizmet alımı yolu ile işletilmesi yetkisi TEAŞ'a verildi.
2-) 04.08.2000 47-374 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile 100 MW'lık Batman, Bartın-Cide, Finike-Fethiye ve Kırıkkale mobil santralleri için ihaleye çıkılması kararlaştırıldı.
3-) 16.08.2000 1112 sayılı Satınalma ve İhale Komisyonu kararı ile ihaleye çıkıldı.Teklif verme tarihi 19.09.2000 saat 12:00 kabul edildi.
4-) 15.09.2000 51-432 sayılı Yönetim Kurulu kararı ile "Addendum" yayınlanması ve işlemlerin yürütülmesi için Termik Santrallar İşletme ve Bakım Daire Başkanlığı görevlendirildi.Teklif verme tarihi 12.10.2000 saat 14:00'e ertelendi.
5-) 12.10.2000 1139 sayılı Satınalma Komisyonunca 67 adet teklif ve ek teklif zarfları açılarak, Termik Santrallar İşletme ve Bakım Daire Başkanlığı başkanlığında değerlendirilerek teklif sonuçlarının bir takrirle Ticaret Daire Başkanlığınca yeniden Satınalma ve İhale Komisyonuna getirilmesi kararlaştırıldı.
6-) 16.10.2000 Makam Olur' u ile Değerlendirme Komisyonu kuruldu.
7-) 06.11.2000 Başkanlığımızca 196 sayılı takrirle komisyon raporu ve eklerinin gereği için Ticaret Daire Başkanlığına havalesi talep edildi.
8-) 07.11.2000 Başkanlığımız 4780 sayılı yazısı ile Makam Olur'u ve ekleri gereği için Ticaret Dairesi Başkanlığına gönderildi.
9-) 24.11.2000 62-515 sayılı Yönetim kurulu Kararı ile 4 adet mobil santralın sipariş edilmesi kararlaştırıldı.
10-) 05.12.2000 8988 sayılı Ticaret D. Bşk.lığı yazısı ile, Bartın-Cide 154 kV hattına kurulacak mobil santral, 222.942.000-USD bedelle, 5 yıl(60 ay) süre ile kiralanarak hizmet alımı yolu ile işletilmek üzere Yakıt Bedeli=3,000 cent/kWh, Kira Bedeli=2,090 cent/kWh olacak şekilde toplam 5,090 cent/kWh Sözleşme Bedeli ile  Cengiz İnşaat San.ve Tic. AŞ- Cengiz Enerji San. ve Tic. AŞ ortak girişimine sipariş edildi.
11-) 13.12.2000 Firma santral yerinin Karadeniz Ereğli mevkii olarak değiştirilmesi için Ticaret Dairesi Başkanlığına talepte bulundu.
12-) 14.12.2000 9317 sayılı Ticaret Dairesi Başkanlığı yazısı ile siparişin verildiği konusu ve firmanın yer değişim talebi Başkanlığımıza bildirildi.
13-) 03.01.2001 2 sayılı takririmizle firmanın yer değişimi talebinin incelenmesi için Komisyon oluşturulması yönünde Makam Oluru alındı (04.01.2001 tarihi itibarıyla).
14-) 11.01.2001 Firma santral yerinin Karadeniz Ereğli mevkii olarak değiştirilmesi için Başkanlığımıza talepte bulundu.
15-) 18.01.2001 Arazi yeri seçimi için Bartın Belediye Başkanlığına hitaben firmaya destek yazısı verildi.
16-) 24.01.2001 Firma tarafından arsa satın alındı.
17-) 26.01.2001 Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ- Cengiz Enerji Sanayi ve Ticaret AŞ ortak girişimi ile sözleşme imzalandı.
18-) 07.02.2001  04.01.2001 tarih ve 2 sayılı Makam Oluruna istinaden toplanan Komisyonun Raporunda firmanın Karadeniz Ereğli olarak yaptığı yer değişim talebi sistem yükleri açısından uygun bulunmadı.
19-) 27.03.2001 Firma ekonomik kriz nedeni ile 90 günlük süre uzatımı talebinde bulundu.
20-) 28.03.2001 tarihi itibarıyla 9 aylık konuşlandırma süresi başladı.
21-) 02.04.2001 130 sayılı Bartın Valiliği talebi üzerine  06.04.2001 tarihinde Bartın'da, Bartın Milletvekilleri ve İl yetkililerine santral hakkında brifing verildi.
22-) 09.04.2001 1434 sayılı Makam imzalı yazı ile Bartın Valiliğine ve Belediyesine santral hakkında bilgi verildi.
23-) 09.04.2001 3-106 sayılı 154 kV. EİHat güzergahında Kamulaştırma işinin takibine yönelik Yönetim Kurulu Kararı alındı.
24-) 13.04.2001 Bartın'da projeye karşı yürüyüş yapıldı.
25-) 14.04.2001 Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve Bartın Barosu; Cumhurbaşkanlığı Yüce Makamı,Devlet Denertleme Kurulu Başkanlığı,Milli Güvenlik Kurulu genel Sekreterliği,Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Şirketimizin çeşitli Yöneticilerine santral hakkında şikayet dilekçesi gönderdi.
26-) 16.04.2001 154 sayılı Bartın Valiliği yazısında "Bartın Deniz Üs Komutanlığının, santralın stratejik öneme haiz tesis olması nedeniyle Genel Kurmay Başkanlığından izin alınması gerektiği hususundaki görüşü" bildirildi. Santral kurulması için gerekli izinlerin çoğu firma tarafından alındı.
27-) 18.04.2001 Firma yer değişim talebini yeniledi.
28-) 25.04.2001 1648 sayılı yazımızla Hukuk Müşavirliğine, firmanın süre uzatım ve yer değişim talebi hakkında görüş soruldu.
29-) 01.05.2001 2605 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısı ile,"Satınalma Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket edilmesi" görüşü bildirildi.
30-) 03.05.2001 1767 sayılı yazımızla firmanın 18.04.2001 tarihli yer değişim talebi Hukuk Müşavirliğine soruldu.
31-) 21.05.2001 3115 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısında "Konunun Genel Müdürlük zararına olmayacak şekilde teknik olarak değerlendirilmesi" istendi.
32-) 31.05.2001 545 sayılı yazı ile Samsun Büyük Şehir Belediyesi, Bartın'a konuşlandırılacak santralın Samsun'a kurulmasını talep etti.
33-) 12.06.2001 108 sayılı Makam Olur'u ile Samsun Belediyesi talebinin değerlendirilmesi için komisyon oluşturuldu.
34-) 13.06.2001 Santralın fiziksel konuşlandırılması ve sistem yükleri açısından Samsun'a konuşlandırılmasının uygun olduğu ancak Bartın'da yaşanan sorunların Samsun'da yaşanabileceği konulu Komisyon raporu hazırlandı.
35-) 15.06.2001 114 sayılı takririmizle, santralın Bartın'dan kaydırılması hakkındaki tüm gerekçeler sonuçları ile irdelendi ve ; 1-Santralın sözleşmeyle saptanan bölgeye kurulması, 2- Santralın Samsun'a kaydırılması, 3- İhalenin iptal edilmesi şeklinde ortaya çıkan alternatiflerin Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilmesi talep edildi.
36-) 18.06.2001 10-225 sayılı, konunun gündemde tutulmasına ilişkin Yönetim Kurulu Kararı alındı.
37-) 26.06.2001 280-714 sayılı Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığın'dan,"14.04.2001 tarihli Bartın Ziraat Odası şikayetinin incelenmesi raporu" konulu Gizli yazı alındı.
38-) 28.06.2001 127 sayılı takririmizle, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının 280-714 sayılı yazısı ve 15.06.2001 tarih/114 sayılı takririmizin birleştirilerek Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep edildi.
39-) 29.06.2001 13-259 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile firma talebinin Bartın Valiliğine sorulmasından sonra konunun yeniden değerlendirilmesi talimatlandırıldı.
40-) 03.07.2001 131 sayılı yazımızla Bartın Valiliğine santralın Bartında konuşlandırılması hakkındaki görüşü soruldu.
41-) 03.07.2001 4193 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısı ile, Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve Barosu tarafından santral sözleşmesinin iptali ve yürütmenin durdurulması hakkında Zonguldak İl İdare Mahkemesinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, TEAŞ Genel Müdürlüğü ve Bartın Valiliği aleyhine dava açıldığı bildirildi.
42-) 05.07.2001 248 sayılı Bartın Valiliği yazısında santralın Bartın Merkez Topluca Köyü mevkiine kurulmasının mümkün olmayacağı bildirildi.
43-) 10.07.2001 137 sayılı takririmizle, Bartın Valiliği yazısı ve önceki takrirlerimizin birleştirilerek Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep edildi.
44-) 12.07.2001 14-274 sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile Bartın Valiliğine santralın il sınırları içerisinde kurulması hakkındaki görüşünün sorulması talimatlandı.
45-) 24.07.2001 2941 sayılı yazımızla santralın Bartın İl hudutları içerisinde kurulması hakkındaki Bartın Valilik görüşü soruldu.
46-) 30.07.2001 276 sayılı Bartın Valiliği yazısında, santralın Bartın İli sınırları içerisinde kurulmasının uygun olmadığı bildirildi.
47-) 02.08.2001 154 sayılı takririmizle; önceki takrirlerimiz, Bartın Valiliği yazısı ve Yönetim Kurulu Kararları birleştirilerek konunun tekrar Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep edildi.
48-) 06.08.2001 3102 sayılı yazımızla Hukuk Müşavirliğinden, Bartın Valiliği yazısı ve firmanın yer değişimi talebinin hukuken değerlendirmesi istendi.
49-) 07.08.2001 4863 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısında,santral yerinin değişmesinin şirketimize ek yük getirmemek kaydıyla uygun olduğu bildirildi.
50-) 08.08.2001 17-310 sayılı Yönetim Kurulu kararında, Hukuk Müşavirliğinin görüşü doğrultusunda konunun detaylı olarak incelenmesi için gündemde tutulmasına karar verildi.
51-) 08.08.2001 161 sayılı takririmizle Hukuk Müşavirliğinin görüşü ve önceki takrirlerimiz birleştirilerek Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep edildi.
52-) 10.10.2001 3-6 sayılı Yönetim Kurulu kararında, Şirketimize ek yük getirmeyecek şekilde firma ile ek protokol imzalanması ve bu ek protokolün tekrar Yönetim Kuruluna sunulması kaydı ile santralın Samsun'a konuşlandırılması için gerekli işlemlerin Genel Müdürlükçe yapılmasına karar verildi.
53-) 09.11.2001  454 sayılı yazımızla ihtisas sahibi TEİAŞ Gen.Md.lüğünden santrallerin Samsun EİH bağlantı noktalarının tespiti istendi.
54-) 09.11.2001 Firma ile ek protokol imzalanarak 28 sayılı takrirle ek protokol Yönetim Kurulunun onayına sunuldu.
55-) 13.11.2001 4-37 sayılı Yönetim Kurulu kararında, ek protokolün onaylanarak uygulamaya konulmasına ve gerekli işlemlerin Genel Müdürlükçe ikmaline karar verildi.
56-) 19.11.2001  599 sayılı yazımızla firmaya, 13.11.2001 tarihi itibarıyla ek protokolün yürürlüğe girdiği bildirildi.
57-) 20.11.2001 4345 sayılı yazı ile TC. ETK.Bakanlığınca; Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve Barosu tarafından santral sözleşmesinin iptali ve yürütmenin durdurulması için Zonguldak İl İdare Mahkemesinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, TEAŞ Genel Müdürlüğü ve Bartın Valiliği aleyhine açılan dava ile ilgili mahkeme ara kararı hakkında Başkanlığımızdan bilgi istendi.
58-) 21.11.2001 416 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısı ile aynı mahkeme ara kararı hakkında bilgi istendi.
59-) 27.11.2001 733 sayılı yazımızla Hukuk Müşavirliğine santral yerinin Samsun olarak değiştirildiğine dair ek protokol ile 10.10.2001 tarih ve 3-6, 13.11.2001 tarih ve 4-37 sayılı Yönetim Kurulu kararları gönderildi.
60 -) 28.11.2001  810 sayılı yazımızla aynı bilgi TC. ETK. Bakanlığına gönderildi.
61-) 24.12.2001 CENGİZ Firması bila sayılı yazısıyla santralın Samsun’da konuşlandırıl-ması için en uygun yerin Tekkeköy’de KBİ’ne ait olan ve ÖİB’dan ihaley-le satın alınan arazi olduğunu bildirdi.
62-) 16.01.2002 0304 sayılı yazımızla TEİAŞ APK Dairesi’nden santrallerin Samsun Eİ Hatlarına bağlantı noktalarının tespiti istenildi.
63-) 05.03.2002 TEİAŞ APK Dairesi’nin 000422/03812 sayılı yazısında santral bağlantıla-rının EÜAŞ ve TEİAŞ yetkililerince yerinde yapılacak inceleme sonucu kesinlik kazanması ve ortak bir karar varılması gerektiği bildirildi.
64-) 15.03.2002 1398 sayılı yazımızla TEİAŞ’ne 20.03.2002 tarihinde Samsun’da komis-yon çalışması yapılacağı bildirildi.
65-) 15.03.2002 1400 sayılı yazımızla CENGİZ Firması’na 20.03.2002 tarihinde Sam-sun’da komisyon çalışması yapılacağı bildirildi.
66-) 22.03.2002 Samsun’da toplanan komisyon marifetiyle santrallerin enterkonnekte siste-me bağlantılarının tespiti için yapılan inceleme ve etütlerde tespit edilen hususlar tutanak altına alınarak firmaların sisteme ait projeleri 02.04.2002 tarihinde onay için EÜAŞ’ne vermesi kararlaştırıldı.
67-) 29.03.2002 1677/03852 sayılı yazımızla CENGİZ Firması’na TEİAŞ’ın Samsun top-lantısı ile ilgili etüt ve değerlendirmelerinin sonucu bildirildi
68-) 01.04.2002 TEİAŞ APK Dairesi 00625/05942 sayılı yazısıyla santrallerin sistem bağ-lantılarının nasıl yapılabileceğini bildirdi.
69-) 02.04.2002 CENGİZ Firması bila sayılı yazısıyla onay için projeleri sundu.
70-) 09.04.2002 1903 sayılı yazımızla firmanın hazırladığı projeler onay için TEİAŞ’ne gönderildi.
71-) 29.04.2002 TEİAŞ’ın  3426 sayılı yazısıyla projelerin şartlı olarak uygun bulunduğu bildirildi.
72-) 08.05.2002 2454 sayılı yazımızla CENGİZ Firması’na TEİAŞ’ın sistem bağlantılarıyla ilgili görüşleri iletilerek ilgili projelerin acilen revize edilmesi istendi.154 kV tarafındaki ölçüm noktasına kadar teklif edilen makine, teçhizat v.b.. projeler uygun bulunduğu bildirildi.
73-) 19.12.2002 TEİAŞ elemanlarınca Samsun Mobil II – Samsun II T.M. E.İ. Hattı’nın geçici kabulü yapıldı.
74-) 19.12.2002 TEİAŞ elemanlarınca 154 kV şalt sahasının geçici kabulü yapıldı.
75-) 17.01.2003 CENGİZ Firması  bila sayılı yazısıyla Tam Yük Kapasite ve Güvenilirlik testlerinin başlatılması talebinde bulundu.
76-) 20.01.2003 20.01.2003 – 24.01.2003 tarihleri arasında Tam Yük Kapasite ve Güvenilirlik testleri tamamlandı..
77-) 27.02.2003 ETKB ‘nın ilgili  “ Olur” ları ile oluşturulan Geçici Kabul Komisyonu çalışmalarını tamamladı.  Santralın Geçici Kabulü yapılarak ticari işletmeye açıldığına dair dilekçe Samsun Valiliği’ne verildi.
79-) 14.04.2003 Baca Gazı Arıtma sistemi DeSOx ve DeNOx   tesislerinin comissioning çalışmalarının tamamlanmasını müteakip emisyon değerlerinin sözleşmesel değerleri sağladığı tutanak altına alındı ve söz konusu sistem sürekli işletmeye alındı.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder