14 Aralık 2006 Perşembe

Baki SARISAKAL




Baki SARISAKAL adı Samsun'umuz için çok önemli bir isimdir; bu kente adanmış bir ömürdür O. Bu iş ancak o kenti ve insanlarını sevmekle başlar. O bizi seviyor. Ya biz onu tanıyor muyuz? İnternet ortamında biyografisini ben bulamadım. Baki Hocamın yukarıdaki eseri, Sayın Fuat ÇANAKÇI /Asil Gıda Ltd.Şti. tarafından bana yeni ulaştırıldı. (Bu güzide katkısı için buradan Fuat Bey'e ayrıca teşekkür ediyorum) Sanırım  Baki SARISAKAL biyografisi internet ortamında ilk kez burada yayınlanmaktadır. Teşekkür Ederiz Hocam! Samsun size minnettardır.



Baki SARISAKAL
1954 yılında Samsun’da doğdu. İlk, Orta ve Lise öğrenimini Samsun’da, Yüksek öğrenimini Ankara Üniversitesi Dil Tarih ve Coğrafya Fakültesi, Türkiye Devrim Tarihi Kürsü’sünde tamamladı. Edirne Lisesi, Erzurum Aşkale ve Pasinler Lisesi’nde Tarih Öğretmenliği yaptı.

Halen Samsun Ticaret Meslek ve Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Tarih Öğretmenliği görevinde bulunmaktadır. Evli ve iki çocuk babası olan Baki SARISAKAL’ın çeşitli gazete ve dergilerde yazıları yayınlanmaktadır.

Yazarın Samsun Araştırmaları adı altında yayınlanan ve yayına hazır olan eserleri:

01-) Bir Kentin Tarihi : SAMSUN (I.Kitap) Basıldı.
02-) Bir Kentin Tarihi : SAMSUN (II.Kitap) Basıldı.
03-) Samsun Basın Tarihi (Barış Gazetesi Yayını) Basıldı.
04-) Samsun Polis Tarihi
05-) Samsun Sağlık Tarihi
06-) Geçmişten Günümüze Samsun’da Eğlence Yaşamı
07-) Geçmişten Günümüze Samsun’da Eğitim – Öğretim
08-)Gezginlerin Gözüyle Amisos’dan Samsun’a
09-) Samsun’da Unutulmayan Olaylar
10-) Geçmişten Günümüze Fotoğraflarla Samsun Albümü

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder