31 Mart 2007 Cumartesi

Marka Yolcusu Samsun


/Yalçın KARATAŞ
Yerel basından ve yol kenarındaki bilboardlardaki reklamlarda gördügüm kadarıyla Samsun'un marka olması yolunda için çalışmanın ön hazırlıkları yapılıyor. Bu çalışma esnasında Samsun'u 5 kelimelik bir cümleyle anlatılması istenmiş.

Tabiki Samsunumuzu 5 kelimeye sığdırmak zordur. Her yönüyle tam bir tarihi, doğa ve kültürel zenginlikleri bulunan ama bunu hayata geçirmeyi bilemediğimiz bir Samsun var bu yolculukta.
Marka olmak farlıdır tabiki, görüş açısı ve bakış açısı değişir. Gün geçtikçe yapılan ekonomik faaliyetlerle daha güzel şeyler çıkacağına eminim.

Bence bu yolculuğun daha iyi açıklanması gereken faaliyetleri olabilir. Samsun halkının anlayacağı bir dilde. İlk görüşte bu marka olma işine insanların farklı bakmasına yol açsa da sanal ortamda www.markayolculugu.gov.tr  adresinde bütün proje en ince detayına kadar anlatılmakta.

Projenin amacı, Samsun’un marka kimliğini kazanması için gereksinim duyulan argümanları oluşturduktan sonra hedef gruplara ulaştırarak, Samsun’u; turizm ve yatırım olanaklarıyla bilinen bir merkez haline gelmesini sağlamak olacakmış.

Bir şirket ve ürün gibi ele alınan Samsun’un, daha çok kitle tarafından talep edilmesi için Özel İdare Müdürlüğü bütçesinden ayrılacak paylarla, proje her yıl güncellenerek büyüyecek.

Markalaşma, sonu olmayan bir süreci içerdiğinden “Samsun Şehrinin Marka Yolculuğu Projesi” güncelliğini koruyarak, İl Özel İdaresi ve destek veren bütün kurumlarıyla uygulanmaya devam edecekmiş.

Samsun için yapılan her çalışmanın arkasında ve destekcisiyiz. Fakat yıllardır süregelen bir gerçek de var ortada. Bu zamana kadar Karadenizin kilit illerinden olan Samsun, diğer illere oranla neden geride kalmıştı? Akıllardaki bir soru da;Yapılan bu çalışmayı neden bir kişinin organize ettiği imasıdır. Başta Samsun Valiliği olmak Samsun için her şeyi yapmaya hazırız diyenler bu ismin arkasında neden değiller merak ediliyor doğrusu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder