29 Kasım 2007 Perşembe

Samsun Dönemsel - Mikro Kredi Yeşeriyor



İzmir’li Arzu Samsun’lu bir hanıma projeyi anlatıyor.


Samsun’un Engiz yereli sakin fakat önemli bir devrime tanık oluyor. TOG’un ilk mikro kredi pilot uygulaması burada 19 Mayıs Üniversitesi öğrencileri tarafından başlatıldı. Şimdiden 65 kişiye 42,000 YTL dağıtıldı. Kredi verilen iş alanları arasında Bilal Bey’in (Sakatlar Federasyonu Başkan Yrd.) iç çamaşır satış tezgâhı ve Özlem Hanım’ın dikiş-nakış dükkânı bulunuyor. Yoksullukla mücadele kapsamında TOG’un başlattığı bu projede gereksinim sahiplerine 100 - 700 YTL kredi veriliyor (fonlama HSBC Bankasından).


Mikro kredi uygulamalarını yerinde görmek için TOG Yönetim Kurulu ve diğer gönüllü arkadaşlarımızla birlikte 13 - 14 Temmuz tarihlerinde Samsun’a uzandık. Nergis’in koordinatörlüğünde yeşeren proje bir açıdan dünyadaki diğer örneklerinden farklılık gösteriyor: tüm ülkelerde kredileri dağıtan ve toplayanlar maaşlı profesyoneller iken Türkiye’de başlattığımız model tamamen gönüllü gençlere dayanıyor

Mikro kredileri alan da veren de özgüvene kavuşmuşlar. Alanlar, onlara güvenildiği ve üretmeye başladıkları için… verenler de sorumluluk geliştirme ve işkolu keşfetme deneyimlerden dolayı (ortada: İbrahim Betil gençlerle dayanışma içinde).

19 Mayıs Üniversitesine birçok ilden gelen genç gönüllüler yakında öğrendiklerini kendi yerellerine taşıyacaklar. Türkiye’de ‘yoksulluğu yok etme savaşı’ Samsun’da başladı ve yol alıyor.
/Ralf Arditti



Ali KARAKAS
Ben de ordaydım. Dönemsel Proje’nin hazırlanışından bitimine kadar. Hatta Mikro Kredi Projesi başladığından beri oradayım. Ralf Bey ile bir kaç ay önce yine Samsun’u ziyaretinde tanışmıştık, hayretler içinde kalmıştım aman tanrım bir insan nasıl bu kadar çok şey bilebilir, nasıl bu kadar çok yer gezebilir diye.. Ama ezikliğim Ralf Bey’in sorduğu bir soruyla az da olsa geçiverdi; proje ortağımız HSBC’nin açılımını sordu (ben zaten ne sorulursa sorulsun ilk bildiğimi söyleyecek kıvamdaydım artık) cevapladım hemen: Hong-Kong Shangai Banking Corporation !!
Ne kadar mutlu olmuştum!

Dönemsel Proje’yi ziyaretleri sırasında yetişkin Toplum Gönüllüleri ile 2 gün boyunca toplantılar, saha ziyaretleri ve değerlendirmeler yaptık.. Onların tecrübelerinden faydalandık.. Karşılıklı öğrenme sürecinde ciddi paylaşımlarda bulunduk..

Ralf Bey, İbrahim Bey ve tüm diğer yetişkin Toplum Gönüllüleri’ne destek ve rehberliklerinden dolayı, Samsunlu Gönüllü arkadaşlarım adına teşekkür ediyorum..

Tinaon
Bu gibi projelerin gerçekleşmesi insana gelecek için umut veriyor. Demek bazı problemleri çözebiliriz. Ali bey, sizin ‘ezikliğiniz’i cok iyi anlıyorum ve bahsettiğiniz hissi paylaşan çok aile efradı var. Mesela, ben kızkardeşi. Ayni şekilde, bir şeyi bilmenin veya Ralf’a öğretmenin mutluluğu’da o derece büyük. Nice başarılı projeler dileğiyle.


Miriam Rodrig-Farhion
Mikro kredi global sorunların en önemlisi olan global yoksuzluğa bir çözüm vermektedir. Tabii ki Samsun’da ki faaliyetlerini hem Türkiye deki kamu oyu hem global kamu oyu - global community - izlemelidir. Böyle bir izlemeye onculuk ettiğin için seni alkışlarım. Bildiğin gibi Muhammad Yunus - mikro krediyi başlatanlardan biri - Nobel ödülünü aldığından beri, birçok büyük finans şirketleri bu alana girmenin yollarını araştırmaktadırlar. Tabii, Yunus’un aksine, bu şirketler girişimlerinde kar etmeyi planlıyorlar. Kamuoyu mikro finansmanı ne kadar desteklerse, finans şirketlerinin kar hırslarını o derecede dizginleyebilir. Bugünkü iletişim ve dijital gelişmeler finans şirketlerinin kamuoyuna hassasiyetlerini artırmaktadır ve bu hassasiyeti arttırmak kamu yararını demokratik yollarla arttırmaktır.

Ali kaptan
Mikro kredi Türk iyede yeni yeni yeşeren bir kavram. İnsanlar bu güne dek sürekli birilerinden medet ummuşlar birileri gelsin benim halimi görsün bana yardım etsin, gıda versin ya da devlet bana hazırca iş versin mantığındaydılar ta ki mikro kredi projeleri bir bir başlayana kadar bugün mikro kredi toplumumuza yavaş yavaş bir değişim başlatıyor insanlar hazırcılıktan ziyade artık ben ne yapabilirim, nasıl üretebilirim sorularını sormaya başlıyorlar ve mikro kredi desteğiyle bu soruların cevaplarını buluyorlar bu gerçekten insanların düşüncelerinde mikro destekle makro bir devrimdir. Çünkü üretmeden asla kazanılamayacağını toplumumuz farkına varmaktadır. Onbeş gün Samsun dönemsel projesinde bulundum gerek saha çalışmalarında gerekse yararlanlardan öğrendiklerimdi bunlar. Mikro bir uyanış yaşanıyor Türk iyede bunun içinde olmak gerçekten harika bir duygu…

multeci
Mikro kredi sadece yoksullukla değil yoksunlukla da mücadele ediyor. Bunu Samsun da anladım. Çünkü gidilen insanların kapısını güler yüzle çalan ve maddiyat dışında yaklaşanların sayısı oldukça az. Gençleri gören aileler birilerinin özelliklerde gençlerin bir şeyler değiştirdiğini iyi görüyor. Umarım Malatya’da da kısa sürede yaygınlaşır. TOG da olmak ve gönüllü olmak gurur verici. Gençleri desteklemek için büyük çaba gösteren her yetişkine teşekkürler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder