26 Haziran 2014 Perşembe

Alaçam’a Vefa...


Alaçam’a Vefa...

1993 Yılının Eylül’ünde geldiğim Alaçam'dan 2014 Haziran’ında ayrıldım. Yaklaşık olarak 21 yılı aşkın bir süre Alaçam'da görev yaptım. Yani çeyrek asra yakın bir zaman dilimini, diğer bir ifade ile ömrümün en verimli ve en güzel dönemini Alaçam'da geçirdim. Geldiğim günden ayrıldığım ana kadar aynı görev aşkıyla hizmet etmeye çalıştım. Alaçam'ın bütün mahallelerinde, bütün köylerinde yeri ve zamanı geldiğinde bulunmaya çalıştım. Gülkaya’sından Toplu’suna, Doğankent’inden Akgüney’ine, Pelitbükü’nden , Soğukçam’ına.....

Nerede bir okul varsa orayı ziyaret etmeyi görev bildim. Alaçamlının yeri geldi düğününde, yeri geldi cenazesinde, bayramında, seyranında, iyi gününde, kötü gününde hep yanında olmaya çalıştım. Sizinle bir dost, bir arkadaş, bir can oldum...

Alaçam'dan ayrılacağımı söylediğim günden beri aldığım tepkiler beni ziyadesiyle mutlu etti. Amacım şu gök kubbede hoş bir seda bırakmaktı, onu da bırakabildiğimi hissettim. Huzurlu ve mutlu yaşadığım Alaçam'dan, mutlu ve hüzünlü bir şekilde ayrıldım. Alaçam halkının, dostlarımın ve sevgili öğrencilerimin göstermiş olduğu teveccühe gözyaşlarımla teşekkür ettim.

Değerli dostlar; Sizlerden ve Alaçamdan ayrılmam mümkün değil. Ben o topraklara sevdiklerimi, dostlarımı, öğrencilerimi defnettim. Onları rahmetle yâd ediyorum. Ben oralara sevgimi, gönlümü verdim. Alaçam benim için sonsuz bir aşk oldu. Orada bulunduğum süre içerisinde Alaçam için her şeyin en güzelini yapmaya çalıştım. Ancak görevimin bitmediğini düşünüyorum. Bundan sonra da Alaçam için tarafıma verilecek olan her türlü görevi emir kabul ederek yerine getirme çabası içinde olacağım.

Sevgili Alaçamlılar, değerli arkadaşlarım, canım öğrencilerim; Bu sizlere bir veda değildir. Mevlana diyor ki; ''Vedalar gözleriyle sevenler içindir, gönülden sevenler asla ayrılmazlar.'' Ben de sizlere veda etmiyorum ama Alaçam'a da bir vefa borcumun olduğunu düşünüyorum. Eğer varsa, ben herkese hakkımı helal ediyorum. Orada yaşayan herkese sevdikleriyle birlikte sağlık, mutluluk ve huzur dolu uzun bir yaşam diliyorum. Daha güzel günlerde buluşabilmek ümidiyle Allaha ısmarladık diyor selam ve saygılarımı sunuyorum...

/Mustafa TAŞAN
Alaçam Çok Programlı Lisesi Öğretmeni
Türk Eğitim-Sen Alaçam İlçe Başkanı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder