7. BARTIN VE DALAMAN’A KONUŞLANDIRILMASI PLANLANAN
MOBİL SANTRALLERIN SAMSUN’A KONUŞLANDIRILMASININ İRDELENMESİ
TEAŞ Yönetim Kurulunun 04.08.2000 tarih ve 47-374
sayılı Yönetim Kurulu Kararı ile çıkılan ihale neticesinde;
Fethiye-Finike 154 kV’luk ENH’na veya Fethiye TM
veya Finike TM’ne 154 kV’luk bir fiderle bağlanacak şekilde konuşlandırılacak
mobil santralla ilgili çıkılan ihaleye teklif veren 16 firma arasından en ucuz
teklifi AKSA Enerji Üretim A.Ş. firmasının verdiği, 231.264.000 USD bedelle, 5
yıl (60 ay) süre ile kiralanacak hizmet alımı yolu ile işlettirilecek mobil
santral için firma yakıt bedeli, 3.030 cent/kwh, kira bedeli = 2.250 cent/kwh
olmak üzere toplam 5.280 cent/kw teklif ettiği, ancak kira bedeli TEAŞ ile
Firma arasında yapılacak ek protokol kapsamında 3.030 cent/kw’dan 3 cent/kw’e
indirilmiş, sözkonusu indirim TEAŞ’ın 13.11.2001 tarih, ve 4.37 sayılı Yönetim
Kurulu Kararı ile onandığı, bu durumda AKSA firmasının hizmet bedeli : 5,25
cent/kwh olduğu EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir. İhale değerlendirme
raporu ve ekleri Ek-9’da verilmiştir.
Bartın-Cide 154 kV’luk ENH’na veya Bartın TM Cide
TM şaltına 154 kV’luk bir fiderle bağlanacak şekilde konuşlandırılması
öngörülen mobil santralle ilgili çıkılan ihaleye, teklif veren 15 firma arasından en ucuz teklifi Cengiz
İnşaat San ve Tic A.Ş. – Cengiz Enerji San ve Tic. A.Ş. ortak girişimi
firmasının verdiği, 222.942.000 USD bedelle 5 yıl (60 ay) süre ile kiralanacak
hizmet alımı yolu ile işletilecek mobil santral için firma yakıt bedeli 3,00
cent/kwh, kira bedeli : 2,090 cent/kwh olarak üzere toplam 5.090 cent/kwh
teklif ettiği, bu bedel üzerinden firma ile sözleşme imzalandığı EÜAŞ
yetkililerince ifade edilmiştir.
7.1 Yer Değişim Süreci
EÜAŞ Genel Müdürlüğü Ticaret Dairesi Başkanlığının
AKSA Enerji Üretim AŞ’ye yazdığı 05.12.2003 tarih ve 8987, CENGİZ AŞ ‘ye
yazdığı 05.12.2003 tarih ve 8988 sayılı sözleşme imzalamaya davet yazıları
üzerine, adı geçen firmalar şartname
doğrultusunda konuşlandırma yerinin kendilerince satınalınması gerekliliğine
istinaden araştırmaya girdikleri, AKSA firmasının Dalamanda Fethiye TM’ne
bağlanacak şekilde Dalaman belediyesinden yer tahsisi aldığı, CENGİZ firmasının
ise Bartın’da santralı Bartın-Cide ENH’na bağlanacak şekilde arsa satınaldığı
EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir. Firmaların bu girişimlerinin yöre kamuoyu
tarafından öğrenilmesini müteakip, yerel yönetimlerin, meslek odalarının ve
bireylerin söz konusu mobil santrallerin belirtilen bölgelere kurulmamasına
yönelik (miting, uygulamanın durdurulması için mahkemeye müracaat, bireylerin
ve kuruluşların devletin değişik makamlarına yaptıkları kişisel başvurular)
çalışmaları neticesinde, firmaların santrallerin konuşlandırma yerinin çevre ve
siyası hareketlerden uzak, yapılabilirliği olan uygun başka bir bölgeye
sözleşmenin ilgili maddeleri uyarınca kaydırılarak değiştirilmesini talep
ettikleri EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.
AKSA firmasınca Dalaman’a konuşlandırılacak mobil
santralle ilgili olarak, Muğla İl Genel Meclisinin T.C. Cumhurbaşkanlık Makamı,
T.B.M.M, Başbakanlık, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve diğer ilgili
devlet kuruluşlarına gönderdiği , 23.05.2001 tarihli Kararında, değişik gerekçeler ileri sürülerek
santralın bölgeye kurulmaması yönünde görüş bildirildiği EÜAŞ yetkililerince
ifade edilmiştir.
CENGİZ firmasınca Bartın’a konuşlandırılacak mobil
santralle ilgili olarak, Bartın Deniz Üs Komutanlığının santralın stratejik
öneme haiz tesis olması nedeniyle belirttiği görüş ile Bartın Valiliğinin
24.07.2001 ve 30.07.2001 tarihli yazılarında, santralın Bartın il sınırları
içinde kurulmasının mümkün olmadığı yönünde görüş belirtildiği EÜAŞ
yetkililerince ifade edilmiştir.
7.2 Mobil Santral Yerinin Samsun İli Olarak
Değiştirilmesi
Samsun Büyük Şehir Belediye Başkanlığının Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ile TEAŞ
Genel Müdürlüğüne yazdığı 31.05.2001 tarih ve 546 sayılı yazıda aynen;
“Bartında kurulması planlanan ve daha
sonra çeşitli sorunlar nedeniyle kurulmasından vazgeçilen 100 MW lık fueloil
santralının kurulması konusunda Büyük Şehir Belediye Başkanlığı olarak her
türlü katkıyı vermeye, kuruluş yerinin sorunlarını çözmeye hazır olduğumuzu
bildirir, saygılar sunarım” denilmektedir.
CENGİZ firmasınca Bartın ve AKSA firmasınca
Dalaman’a konuşlandırılması öngörülen santrallerle ilgili olarak adı geçen
bölgelere santrallerin kurulmaması yönündeki kararlar ile Samsun Büyükşehir
Belediye Başkanlığının davet yazısı dikkate alınarak TEAŞ Genel Müdürlüğünün
teknik çalışma yapılması doğrultusundaki talimatına istinaden, oluşturulan
teknik komisyon raporuna istinaden hazırlanan Kurum Başkanlık takririnde;
Santralın Bartın’a kaydırılması ile ilgili tüm gerekçelerin sonuçları ile
irdelendiği ve santralin sözleşmeyle saptanan bölgeye kurulması, santralin
Samsuna kaydırılması, ihalenin iptal edilmesi şeklinde ortaya çıkan
alternatiflerin Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilmesinin talep edildiği
hususu EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.
Bu arada Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı Teftiş
Kurulu Başkanlığınca Bakanlık Makamına yazılan 26.06.2001 tarih ve 109 sayılı
inceleme raporunun 5. sayfasında aynen “Bu itibarla, mobil santralın Samsunda
konuşlandırılması yönündeki Samsun Büyük Şehir Belediye Başkanlığının talebi ve
bu talep üzerine kurumca başlatılan ve teknik açıdan uygun olduğu sonucuna
varılan çalışmaların Kuruma herhangi bir ilave maliyet getirmemek kaydıyla,
firmayla iletim kurularak çözülmesi hususunda TEAŞ Genel Müdürlüğüne talimat
verilmesinin uygun olacağı, sonuç ve kanaatine ulaşılmıştır” denilmektedir. Söz konusu raporun dönemin
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı tarafından 26.06.2001 tarihinde onaylanarak
gerekli işlemlerin yerine getirilmesi için
TEAŞ Genel Müdürlüğüne gönderildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.
Bu arada AKSA firmasının TEAŞ Genel Müdürlüğüne
yazdığı 02.08.2001 tarihli yazının son paragrafında; “teklif fiyatında herhangi
bir değişiklik olmaksızın yapılan araştırmalar neticesi, kendilerince arsa
temin edebileceği Samsuna söz konusu mobil santralın kaydırılmasının talep
edildiği EÜAŞ yetkililerince ifade edilmiştir.
Mobil santrallerin konuşlandırılacağı bölgelerde
oluşan yoğun kamu oyu tepkisi, Valiliklerin olumsuz kararı, Bölge
belediyelerinin olumsuz görüşü, Firmaların yer değiştirme talepleri, Samsun
Büyük Şehir Belediye Başkanlığının davet yazısı üzerine TEAŞ nezdinde
oluşturulan Teknik Komisyonun uygun
teknik görüşü, dönemin Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığının uygun görüşleri
de dikkate alınarak TEAŞ Yönetim
Kurulunca söz konusu mobil santrallerin Bartın ve Dalamandan Samsun iline
kaydırılması yönünde Karar alındığı tespit edilmiştir.
7.3 YARGI KARARLARI
7.3.1 Yönetmelik Değişiklikleri İle İlgili Yargı
Kararları
Danıştay 6.
Dairesinin Esas 2000/7274-7275-7276, Karar 2002/3682-3683-3684 sayılı ve
Ek-10’da yer alan kararlarında “Amacı çevrenin korunması ve insanların sağlıklı
bir çevrede yaşamalarına olanak sağlamak olan Çevre kanunu ve Hava Kalitesinin
Korunması Yönetmeliği hükümlerine aykırı olarak 31.12.2002 tarihine kadar bu Yönetmeliğe
göre alınması gereken ön izin ve izinler alınmadan üretime başlanmasını
sağlayan Yönetmelikte kamu yararına ve hukuka uyarlık görülmemiştir” ifadesine
yer verilerek;
Gayri Sıhhi Müessesler Yönetmeliği ve bir geçici
madde ilavesine dair yönetmelik,
Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliğine geçici
madde eklenmesine ilişkin yönetmelik,
Su Kirliliği Kontrolü Yönetmeliğinde Değişiklik
yapılması hakkında yönetmelik,
Hava Kalitesinin Korunması Yönetmeliğinde
değişiklik yapılması hakkında yönetmelikler iptal edilmiştir.
7.3.2 Yer Değişimi Süreci İle İlgili Yargı
Kararları
Samsun Barosu tarafından; Muğla İli Dalaman İlçesi
ile Bartın da konuşlandırılması öngörülen 100 MW’lık iki adet Mobil Santralin
Samsun İline konuşlandırılmasına ilişkin 10.10.2001ve 3/6 ve 3/7 Sayılı T.E.A.Ş
Yönetim Kurulu Kararlarının iptali ve Yürütmenin durdurulması istemiyle açılan
davada; Ankara 10.İdare Mahkemesi: Açıkça Haklara aykırı olan ve uygulanması
durumunda giderilmesi güç zararlara yol açabilecek nitelikte bulunan işlemlerin
yürütülmesinin 2577 Sayılı Yasanın 27/2.maddesi uyarınca Teminat alınmaksızın
durdurulmasına 15.05.2003 gününde oybirliği ile karar vermiştir.
Söz konusu Karar gerekçesinde kısaca; Uyuşmazlık
konusu olayda, TEAŞ Yönetim Kurulu Kararları ile her biri 100 MW kapasiteli iki
eş üniteden oluşan mobil santralin, aynı ekosistem içinde ve 150 MW üzeri bir
güç santrali olacağı ve yukarıda açıklaması yer alan Çevresel Etki
Değerlendirmesi Yönetmeliği Eki I listesinin 23.maddesinde de, kurulu gücü 150
MW ve üzeri olan termik güç santrallerinin, ÇED sürecinin uygulanacağı ve ÇED
Raporunu gerektiren faaliyetler arasında sayıldığı dikkate alınacak olursa,
anılan Yönetmelik hükümleri gereği çevre kirliliğinin önlenebilmesi amacıyla
ÇED Raporu hazırlanmaksızın ve çevre üzerinde yapabileceği olumlu ve olumsuz
bütün etkileri belirlenip değerlendirilmeksizin yapımı planlanan söz konusu
mobil santralin Samsun ilinde konuşlandırılması yolunda işlem tesis edildiği
görülmekte olup, Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği hükümlerinin
uygulanmadığı,
Bu durumda, amacı çevrenin koruması ve insanların
sağlıklı bir çevrede yaşamlarına olanak sağlamak olan Çevre Kanunun ile
Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği hükümleri dikkate alınmak suretiyle
yapımı planlanan mobil santralin kurulacağı yer açısından çevre üzerinde
yapabileceği olumlu ve olumsuz bütün etkileri tespit edilip
değerlendirilmeksizin ve olumsuz yöndeki etkilerinin önlenebilmesi amacıyla
çevresel etki değerlendirmesi süreci işletilip ÇED raporu hazırlanmaksızın, söz
konusu mobil santralin Samsun ilinde konuşlandırılması yolunda tesis edilen
TEAŞ Yönetim Kurulu Kararlarında çevre mevzuatına, kamu yararına ve hukuka
uygunluk görülmediği ifade edilmiştir.
Bu karara karşı, E.Ü.A,Ş, tarafından yapılan
itirazda Reddedilmiş. Ancak söz konusu idare tarafından 15.05.2003 tarihli
Yürütmenin durdurulması kararının “Yeni olgular nedeniyle tekrar incelenerek
kaldırılması” talebi ile 10. İdare Mahkemesi Başkanlığına başvurulmuştur.
8. OLAYLARIN KRONOLOJİK GELİŞİMİ
8.1 TEAŞ
Elektrik Üretim-İletim Genel Müdürlüğünce Santrallerin Samsun’da Konuşlandırma
ve İşletmeye geçiş Sürecinin Kronolojik Gelişimi
Tablo 38, Bartın-Cide Mobil Santrali’nin
Kiralanması ve Hizmet alımı yolu ile işletilmesinin kronolojik gelişimini
vermektedir.
Tablo 38.Bartın-Cide Mobil Santrali’nin Kiralanması
ve Hizmet Alımı Yolu İle İşletilmesi’nin Kronolojik Gelişimi
1-) 16.03.1998 98/10826 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararı ile TEAŞ tarafından tesbit edilecek yerlere mobil santrallerin
kiralanması ve hizmet alımı yolu ile işletilmesi yetkisi TEAŞ'a verildi.
2-) 04.08.2000 47-374 sayılı Yönetim Kurulu Kararı
ile 100 MW'lık Batman, Bartın-Cide, Finike-Fethiye ve Kırıkkale mobil
santralleri için ihaleye çıkılması kararlaştırıldı.
3-) 16.08.2000 1112 sayılı Satınalma ve İhale Komisyonu
kararı ile ihaleye çıkıldı.Teklif verme tarihi 19.09.2000 saat 12:00 kabul
edildi.
4-) 15.09.2000 51-432 sayılı Yönetim Kurulu kararı
ile "Addendum" yayınlanması ve işlemlerin yürütülmesi için Termik
Santrallar İşletme ve Bakım Daire Başkanlığı görevlendirildi.Teklif verme
tarihi 12.10.2000 saat 14:00'e ertelendi.
5-) 12.10.2000 1139 sayılı Satınalma Komisyonunca
67 adet teklif ve ek teklif zarfları açılarak, Termik Santrallar İşletme ve
Bakım Daire Başkanlığı başkanlığında değerlendirilerek teklif sonuçlarının bir
takrirle Ticaret Daire Başkanlığınca yeniden Satınalma ve İhale Komisyonuna
getirilmesi kararlaştırıldı.
6-) 16.10.2000 Makam Olur' u ile Değerlendirme
Komisyonu kuruldu.
7-) 06.11.2000 Başkanlığımızca 196 sayılı takrirle
komisyon raporu ve eklerinin gereği için Ticaret Daire Başkanlığına havalesi
talep edildi.
8-) 07.11.2000 Başkanlığımız 4780 sayılı yazısı ile
Makam Olur'u ve ekleri gereği için Ticaret Dairesi Başkanlığına gönderildi.
9-) 24.11.2000 62-515 sayılı Yönetim kurulu Kararı
ile 4 adet mobil santralın sipariş edilmesi kararlaştırıldı.
10-) 05.12.2000 8988 sayılı Ticaret D. Bşk.lığı
yazısı ile, Bartın-Cide 154 kV hattına kurulacak mobil santral, 222.942.000-USD
bedelle, 5 yıl(60 ay) süre ile kiralanarak hizmet alımı yolu ile işletilmek
üzere Yakıt Bedeli=3,000 cent/kWh, Kira Bedeli=2,090 cent/kWh olacak şekilde
toplam 5,090 cent/kWh Sözleşme Bedeli ile
Cengiz İnşaat San.ve Tic. AŞ- Cengiz Enerji San. ve Tic. AŞ ortak
girişimine sipariş edildi.
11-) 13.12.2000 Firma santral yerinin Karadeniz
Ereğli mevkii olarak değiştirilmesi için Ticaret Dairesi Başkanlığına talepte
bulundu.
12-) 14.12.2000 9317 sayılı Ticaret Dairesi
Başkanlığı yazısı ile siparişin verildiği konusu ve firmanın yer değişim talebi
Başkanlığımıza bildirildi.
13-) 03.01.2001 2 sayılı takririmizle firmanın yer
değişimi talebinin incelenmesi için Komisyon oluşturulması yönünde Makam Oluru
alındı (04.01.2001 tarihi itibarıyla).
14-) 11.01.2001 Firma santral yerinin Karadeniz
Ereğli mevkii olarak değiştirilmesi için Başkanlığımıza talepte bulundu.
15-) 18.01.2001 Arazi yeri seçimi için Bartın
Belediye Başkanlığına hitaben firmaya destek yazısı verildi.
16-) 24.01.2001 Firma tarafından arsa satın alındı.
17-) 26.01.2001 Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ-
Cengiz Enerji Sanayi ve Ticaret AŞ ortak girişimi ile sözleşme imzalandı.
18-) 07.02.2001
04.01.2001 tarih ve 2 sayılı Makam Oluruna istinaden toplanan Komisyonun
Raporunda firmanın Karadeniz Ereğli olarak yaptığı yer değişim talebi sistem
yükleri açısından uygun bulunmadı.
19-) 27.03.2001 Firma ekonomik kriz nedeni ile 90
günlük süre uzatımı talebinde bulundu.
20-) 28.03.2001 tarihi itibarıyla 9 aylık
konuşlandırma süresi başladı.
21-) 02.04.2001 130 sayılı Bartın Valiliği talebi
üzerine 06.04.2001 tarihinde Bartın'da,
Bartın Milletvekilleri ve İl yetkililerine santral hakkında brifing verildi.
22-) 09.04.2001 1434 sayılı Makam imzalı yazı ile
Bartın Valiliğine ve Belediyesine santral hakkında bilgi verildi.
23-) 09.04.2001 3-106 sayılı 154 kV. EİHat
güzergahında Kamulaştırma işinin takibine yönelik Yönetim Kurulu Kararı alındı.
24-) 13.04.2001 Bartın'da projeye karşı yürüyüş
yapıldı.
25-) 14.04.2001 Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve
Bartın Barosu; Cumhurbaşkanlığı Yüce Makamı,Devlet Denertleme Kurulu
Başkanlığı,Milli Güvenlik Kurulu genel Sekreterliği,Enerji ve Tabii Kaynaklar
Bakanlığı Teftiş Kurulu Başkanlığı ve Şirketimizin çeşitli Yöneticilerine
santral hakkında şikayet dilekçesi gönderdi.
26-) 16.04.2001 154 sayılı Bartın Valiliği
yazısında "Bartın Deniz Üs Komutanlığının, santralın stratejik öneme haiz
tesis olması nedeniyle Genel Kurmay Başkanlığından izin alınması gerektiği
hususundaki görüşü" bildirildi. Santral kurulması için gerekli izinlerin
çoğu firma tarafından alındı.
27-) 18.04.2001 Firma yer değişim talebini
yeniledi.
28-) 25.04.2001 1648 sayılı yazımızla Hukuk
Müşavirliğine, firmanın süre uzatım ve yer değişim talebi hakkında görüş
soruldu.
29-) 01.05.2001 2605 sayılı Hukuk Müşavirliği
yazısı ile,"Satınalma Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde hareket edilmesi"
görüşü bildirildi.
30-) 03.05.2001 1767 sayılı yazımızla firmanın
18.04.2001 tarihli yer değişim talebi Hukuk Müşavirliğine soruldu.
31-) 21.05.2001 3115 sayılı Hukuk Müşavirliği
yazısında "Konunun Genel Müdürlük zararına olmayacak şekilde teknik olarak
değerlendirilmesi" istendi.
32-) 31.05.2001 545 sayılı yazı ile Samsun Büyük
Şehir Belediyesi, Bartın'a konuşlandırılacak santralın Samsun'a kurulmasını
talep etti.
33-) 12.06.2001 108 sayılı Makam Olur'u ile Samsun
Belediyesi talebinin değerlendirilmesi için komisyon oluşturuldu.
34-) 13.06.2001 Santralın fiziksel
konuşlandırılması ve sistem yükleri açısından Samsun'a konuşlandırılmasının
uygun olduğu ancak Bartın'da yaşanan sorunların Samsun'da yaşanabileceği konulu
Komisyon raporu hazırlandı.
35-) 15.06.2001 114 sayılı takririmizle, santralın
Bartın'dan kaydırılması hakkındaki tüm gerekçeler sonuçları ile irdelendi ve ;
1-Santralın sözleşmeyle saptanan bölgeye kurulması, 2- Santralın Samsun'a
kaydırılması, 3- İhalenin iptal edilmesi şeklinde ortaya çıkan alternatiflerin
Yönetim Kurulu tarafından değerlendirilmesi talep edildi.
36-) 18.06.2001 10-225 sayılı, konunun gündemde
tutulmasına ilişkin Yönetim Kurulu Kararı alındı.
37-) 26.06.2001 280-714 sayılı Enerji ve Tabii
Kaynaklar Bakanlığın'dan,"14.04.2001 tarihli Bartın Ziraat Odası
şikayetinin incelenmesi raporu" konulu Gizli yazı alındı.
38-) 28.06.2001 127 sayılı takririmizle, Enerji ve
Tabii Kaynaklar Bakanlığının 280-714 sayılı yazısı ve 15.06.2001 tarih/114
sayılı takririmizin birleştirilerek Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep
edildi.
39-) 29.06.2001 13-259 sayılı Yönetim Kurulu Kararı
ile firma talebinin Bartın Valiliğine sorulmasından sonra konunun yeniden
değerlendirilmesi talimatlandırıldı.
40-) 03.07.2001 131 sayılı yazımızla Bartın Valiliğine
santralın Bartında konuşlandırılması hakkındaki görüşü soruldu.
41-) 03.07.2001 4193 sayılı Hukuk Müşavirliği
yazısı ile, Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve Barosu tarafından santral
sözleşmesinin iptali ve yürütmenin durdurulması hakkında Zonguldak İl İdare
Mahkemesinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, TEAŞ Genel Müdürlüğü ve
Bartın Valiliği aleyhine dava açıldığı bildirildi.
42-) 05.07.2001 248 sayılı Bartın Valiliği
yazısında santralın Bartın Merkez Topluca Köyü mevkiine kurulmasının mümkün olmayacağı
bildirildi.
43-) 10.07.2001 137 sayılı takririmizle, Bartın
Valiliği yazısı ve önceki takrirlerimizin birleştirilerek Yönetim Kurulunda
değerlendirilmesi talep edildi.
44-) 12.07.2001 14-274 sayılı Yönetim Kurulu Kararı
ile Bartın Valiliğine santralın il sınırları içerisinde kurulması hakkındaki
görüşünün sorulması talimatlandı.
45-) 24.07.2001 2941 sayılı yazımızla santralın
Bartın İl hudutları içerisinde kurulması hakkındaki Bartın Valilik görüşü
soruldu.
46-) 30.07.2001 276 sayılı Bartın Valiliği
yazısında, santralın Bartın İli sınırları içerisinde kurulmasının uygun
olmadığı bildirildi.
47-) 02.08.2001 154 sayılı takririmizle; önceki
takrirlerimiz, Bartın Valiliği yazısı ve Yönetim Kurulu Kararları
birleştirilerek konunun tekrar Yönetim Kurulunda değerlendirilmesi talep
edildi.
48-) 06.08.2001 3102 sayılı yazımızla Hukuk
Müşavirliğinden, Bartın Valiliği yazısı ve firmanın yer değişimi talebinin
hukuken değerlendirmesi istendi.
49-) 07.08.2001 4863 sayılı Hukuk Müşavirliği
yazısında,santral yerinin değişmesinin şirketimize ek yük getirmemek kaydıyla
uygun olduğu bildirildi.
50-) 08.08.2001 17-310 sayılı Yönetim Kurulu
kararında, Hukuk Müşavirliğinin görüşü doğrultusunda konunun detaylı olarak
incelenmesi için gündemde tutulmasına karar verildi.
51-) 08.08.2001 161 sayılı takririmizle Hukuk
Müşavirliğinin görüşü ve önceki takrirlerimiz birleştirilerek Yönetim Kurulunda
değerlendirilmesi talep edildi.
52-) 10.10.2001 3-6 sayılı Yönetim Kurulu
kararında, Şirketimize ek yük getirmeyecek şekilde firma ile ek protokol
imzalanması ve bu ek protokolün tekrar Yönetim Kuruluna sunulması kaydı ile
santralın Samsun'a konuşlandırılması için gerekli işlemlerin Genel Müdürlükçe
yapılmasına karar verildi.
53-) 09.11.2001
454 sayılı yazımızla ihtisas sahibi TEİAŞ Gen.Md.lüğünden santrallerin
Samsun EİH bağlantı noktalarının tespiti istendi.
54-) 09.11.2001 Firma ile ek protokol imzalanarak
28 sayılı takrirle ek protokol Yönetim Kurulunun onayına sunuldu.
55-) 13.11.2001 4-37 sayılı Yönetim Kurulu
kararında, ek protokolün onaylanarak uygulamaya konulmasına ve gerekli
işlemlerin Genel Müdürlükçe ikmaline karar verildi.
56-) 19.11.2001
599 sayılı yazımızla firmaya, 13.11.2001 tarihi itibarıyla ek protokolün
yürürlüğe girdiği bildirildi.
57-) 20.11.2001 4345 sayılı yazı ile TC.
ETK.Bakanlığınca; Bartın Ziraat Mühendisleri Odası ve Barosu tarafından santral
sözleşmesinin iptali ve yürütmenin durdurulması için Zonguldak İl İdare
Mahkemesinde, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, TEAŞ Genel Müdürlüğü ve
Bartın Valiliği aleyhine açılan dava ile ilgili mahkeme ara kararı hakkında
Başkanlığımızdan bilgi istendi.
58-) 21.11.2001 416 sayılı Hukuk Müşavirliği yazısı
ile aynı mahkeme ara kararı hakkında bilgi istendi.
59-) 27.11.2001 733 sayılı yazımızla Hukuk
Müşavirliğine santral yerinin Samsun olarak değiştirildiğine dair ek protokol
ile 10.10.2001 tarih ve 3-6, 13.11.2001 tarih ve 4-37 sayılı Yönetim Kurulu
kararları gönderildi.
60 -) 28.11.2001
810 sayılı yazımızla aynı bilgi TC. ETK. Bakanlığına gönderildi.
61-) 24.12.2001 CENGİZ Firması bila sayılı
yazısıyla santralın Samsun’da konuşlandırıl-ması için en uygun yerin
Tekkeköy’de KBİ’ne ait olan ve ÖİB’dan ihaley-le satın alınan arazi olduğunu
bildirdi.
62-) 16.01.2002 0304 sayılı yazımızla TEİAŞ APK
Dairesi’nden santrallerin Samsun Eİ Hatlarına bağlantı noktalarının tespiti
istenildi.
63-) 05.03.2002 TEİAŞ APK Dairesi’nin 000422/03812
sayılı yazısında santral bağlantıla-rının EÜAŞ ve TEİAŞ yetkililerince yerinde
yapılacak inceleme sonucu kesinlik kazanması ve ortak bir karar varılması
gerektiği bildirildi.
64-) 15.03.2002 1398 sayılı yazımızla TEİAŞ’ne
20.03.2002 tarihinde Samsun’da komis-yon çalışması yapılacağı bildirildi.
65-) 15.03.2002 1400 sayılı yazımızla CENGİZ
Firması’na 20.03.2002 tarihinde Sam-sun’da komisyon çalışması yapılacağı
bildirildi.
66-) 22.03.2002 Samsun’da toplanan komisyon
marifetiyle santrallerin enterkonnekte siste-me bağlantılarının tespiti için
yapılan inceleme ve etütlerde tespit edilen hususlar tutanak altına alınarak
firmaların sisteme ait projeleri 02.04.2002 tarihinde onay için EÜAŞ’ne vermesi
kararlaştırıldı.
67-) 29.03.2002 1677/03852 sayılı yazımızla CENGİZ
Firması’na TEİAŞ’ın Samsun top-lantısı ile ilgili etüt ve değerlendirmelerinin
sonucu bildirildi
68-) 01.04.2002 TEİAŞ APK Dairesi 00625/05942
sayılı yazısıyla santrallerin sistem bağ-lantılarının nasıl yapılabileceğini
bildirdi.
69-) 02.04.2002 CENGİZ Firması bila sayılı
yazısıyla onay için projeleri sundu.
70-) 09.04.2002 1903 sayılı yazımızla firmanın
hazırladığı projeler onay için TEİAŞ’ne gönderildi.
71-) 29.04.2002 TEİAŞ’ın 3426 sayılı yazısıyla projelerin şartlı
olarak uygun bulunduğu bildirildi.
72-) 08.05.2002 2454 sayılı yazımızla CENGİZ
Firması’na TEİAŞ’ın sistem bağlantılarıyla ilgili görüşleri iletilerek ilgili
projelerin acilen revize edilmesi istendi.154 kV tarafındaki ölçüm noktasına
kadar teklif edilen makine, teçhizat v.b.. projeler uygun bulunduğu bildirildi.
73-) 19.12.2002 TEİAŞ elemanlarınca Samsun Mobil II
– Samsun II T.M. E.İ. Hattı’nın geçici kabulü yapıldı.
74-) 19.12.2002 TEİAŞ elemanlarınca 154 kV şalt
sahasının geçici kabulü yapıldı.
75-) 17.01.2003 CENGİZ Firması bila sayılı yazısıyla Tam Yük Kapasite ve
Güvenilirlik testlerinin başlatılması talebinde bulundu.
76-) 20.01.2003 20.01.2003 – 24.01.2003 tarihleri
arasında Tam Yük Kapasite ve Güvenilirlik testleri tamamlandı..
77-) 27.02.2003 ETKB ‘nın ilgili “ Olur” ları ile oluşturulan Geçici Kabul
Komisyonu çalışmalarını tamamladı.
Santralın Geçici Kabulü yapılarak ticari işletmeye açıldığına dair
dilekçe Samsun Valiliği’ne verildi.
79-) 14.04.2003 Baca Gazı Arıtma sistemi DeSOx ve
DeNOx tesislerinin comissioning
çalışmalarının tamamlanmasını müteakip emisyon değerlerinin sözleşmesel
değerleri sağladığı tutanak altına alındı ve söz konusu sistem sürekli
işletmeye alındı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder